ارشمیدوس

مطالب عمومي و فني

ارشمیدوس

۱۴ بازديد
ارشمیدس
ارشمیدس سیراکوز
Ἀρχιμίδης
نقاشی یک مرد مسن که در مورد مسائل هندسی گیج می شود
ارشمیدس متفکر
اثر دومنیکو فتی (1620)
متولد ج. 287 قبل از میلاد
سیراکوز، سیسیل
درگذشت ج. 212 قبل از میلاد (تقریباً 75 سال)
سیراکوز، سیسیل
شناخته شده برای

حرفه علمی
رشته های ریاضی
فیزیک
مهندسی
ستاره شناسی
مکانیک
Eudoxus را تحت تأثیر قرار می دهد
تحت تأثیر آپولونیوس
قهرمان
پاپوس
یوتوسیوس
ارشمیدس سیراکوزی (/ˌɑːrkɪˈmiːdiːz/;[3] یونانی باستان: Ἀρχιμήδης؛ یونانی دوریک: [ar.kʰi.mɛː.dɛ̂ːs]؛ حدود  287 - حدود  212 پیش از میلاد)، یک موتور فیزیکدان، یک متخصص یونانی، یک متخصص فیزیک، و متخصص یونانی بود. مخترع از شهر باستانی سیراکوز در سیسیل. اگرچه جزئیات کمی از زندگی او شناخته شده است، اما او به عنوان یکی از دانشمندان برجسته در دوران باستان شناخته می شود. ارشمیدس که به‌عنوان بزرگ‌ترین ریاضیدان تاریخ باستان و یکی از بزرگ‌ترین ریاضی‌دانان تاریخ باستان شناخته می‌شود، ، محاسبات و تحلیل مدرن را با استفاده از مفهوم بی‌نهایت کوچک و روش فرسودگی برای استخراج و اثبات دقیق طیفی از هندسی پیش‌بینی کرد. قضایا،  از جمله: مساحت دایره. مساحت و حجم یک کره؛ ناحیه یک بیضی؛ ناحیه زیر سهمی؛ حجم یک بخش از یک پارابولوئید انقلاب؛ حجم یک بخش از یک هیپربولوئید انقلاب؛ و مساحت یک مارپیچ.

دیگر دستاوردهای ریاضی ارشمیدس شامل استخراج تقریبی از پی است. تعریف و بررسی مارپیچی که اکنون نام او را یدک می کشد. و ابداع سیستمی با استفاده از توان برای بیان اعداد بسیار بزرگ. او همچنین یکی از اولین کسانی بود که ریاضیات را در پدیده های فیزیکی به کار برد و هیدرواستاتیک و استاتیک را پایه گذاری کرد. دستاوردهای ارشمیدس در این زمینه شامل اثبات اصل اهرم،  استفاده گسترده از مفهوم مرکز ثقل  و اعلام قانون شناوری است. او همچنین با طراحی ماشین‌های نوآورانه مانند پمپ پیچ، قرقره‌های مرکب و ماشین‌های جنگی دفاعی برای محافظت از زادگاهش سیراکوس در برابر تهاجم، اعتبار دارد.

ارشمیدس در حین محاصره سیراکوز درگذشت، زمانی که توسط یک سرباز رومی به رغم دستورات مبنی بر اینکه نباید آسیبی به او وارد شود، کشته شد. سیسرو بازدید از مقبره ارشمیدس را توصیف می کند، که توسط یک کره و یک استوانه پوشانده شده بود، که ارشمیدس درخواست کرده بود برای نشان دادن اکتشافات ریاضی او روی مقبره او قرار داده شود.

بر خلاف اختراعات او، نوشته های ریاضی ارشمیدس در دوران باستان کمتر شناخته شده بود. ریاضیدانان اسکندریه او را خواندند و از او نقل قول کردند، اما اولین تالیف جامع تا قبل از قرن بیستم ساخته نشد. 530 پس از میلاد توسط ایزیدور میلتوس در قسطنطنیه بیزانسی، در حالی که تفسیر آثار ارشمیدس توسط یوتوسیوس در قرن ششم برای اولین بار آنها را در معرض دید گسترده تری قرار داد. نسخه‌های نسبتاً کمی از آثار مکتوب ارشمیدس که در قرون وسطی باقی مانده بود، منبع تأثیرگذاری ایده‌ها برای دانشمندان در دوران رنسانس و دوباره در قرن هفدهم بود، [13][14] در حالی که در سال 1906 آثار گمشده قبلی توسط ارشمیدس کشف شد. در پالیمپسست ارشمیدس بینش جدیدی در مورد چگونگی به دست آوردن نتایج ریاضی ارائه کرده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.