آرشیو شهریور ماه 1401

مطالب عمومي و فني

تلسکوپ دابسونی و توضیحاتی در مورد آن و تلسکوپ های قبل از آن

۱۴ بازديد
طراحی دابسونین

به یاد جان دابسون و انقلاب دابسون
تلسکوپ دابسونی ساخته شده از لوله مقوایی و چوب. عکس جیمز استوارت. 

انجام پروژه با بهترین متخصصان پروژه در پروژه فریلنس

تلسکوپ دابسونی مدت هاست که در زمینه نجوم آماتوری کار می کند. ایجاد این تلسکوپ نه تنها امکان دسترسی عمومی به تلسکوپ‌های بزرگ و قدرتمند را فراهم کرد، بلکه این کار را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از آنچه در بازار موجود بود انجام داد. اگرچه نسخه‌هایی از این ابزار در حال حاضر توسط فروشندگان به فروش می‌رسد، ستاره‌شناسان آماتور همچنان می‌توانند با هزینه‌ی بسیار کمتری سازهای خود را بسازند. این به این دلیل است که آنها را می توان از مواد معمولی مانند لوله های مقوایی و تخته سه لا درست کرد.

سادگی طراحی، ساخت و استفاده از این اسکوپ ها را آسان می کند. در واقع، آنها انتخاب مناسبی برای مشاهده بصری هستند. تلسکوپ دابسونی بر اساس یک توپ آلت آزیموت مدل سازی شده است و به لطف سطوح باربری بزرگ خود، هم در محور عمودی و هم در محور افقی به نرمی حرکت می کند. لوله نوری یک طرح ساده نیوتنی است. از یک آینه سهموی برای جمع آوری و انعکاس نور از یک جسم به سمت آینه تخت استفاده می کند که به نوبه خود، آن را به سمت چشمی منعکس می کند که در آنجا می توان آن را بزرگ کرد و به فوکوس رساند.
طراحی تلسکوپ نیوتنی 

سفارش ساخت سایت با بهترین متخصصان
یاتاقان‌های جانبی گرد که به لوله چسبانده می‌شوند معمولاً لوازم التحریر هستند و روی پدهای تفلون می‌چرخند و حرکت فوق‌العاده صاف به سمت بالا و پایین را به دوربین می‌دهند. پایین پایه نیز با نرمی کره ای از چپ به راست حرکت می کند و روی سطوح بلبرینگ ساخته شده از تفلون و فرمیکا می لغزد. این حرکت یادآور سوزان تنبل اما بی صدا و بدون لرزش است.

زیبایی این طرح این است که تقریباً هر کسی می تواند آن را با استفاده از طیف گسترده ای از مواد در دسترس ساخته شود. علاوه بر این، چنین ابزارهایی را می‌توان در اندازه‌های مختلفی ساخت، از متوسط‌ترین ابعاد تا اندازه‌های عظیم. مثال در عکس زیر در مقایسه با برخی از خلاقیت های آماتور کوچک است.
عکس توسط Halfblue Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 مجوز منتقل نشده.

قبل از ظهور طرح دابسونی، تلسکوپ های با کیفیت بسیار گران تر و استفاده از آنها سخت تر بود. این به دلیل این واقعیت است که اکثر آنها دارای پایه‌های استوایی بودند که امکان ردیابی اجرام آسمانی را فراهم می‌کردند. از آنجایی که بیشتر تلسکوپ های روز برای رصد بصری بسیار کوچک بودند، امری ضروری بود. به عبارت ساده‌تر، آن‌ها تنها زمانی می‌توانند اجرام کم‌نور در اعماق آسمان را آشکار کنند که همراه با عکاسی با نوردهی طولانی استفاده شوند. این امر توانایی مقابله با چرخش زمین را ضروری کرد. متأسفانه، ساخت چنین تجهیزاتی معمولاً بسیار فراتر از توانایی های یک آماتور معمولی بود.
نمونه ای از تلسکوپ نصب شده در استوایی. 

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو
عکاسی نجومی هنوز یک فعالیت محبوب در بین ستاره شناسان آماتور است، اما دیگر برای رصد اجرام کم نور ضروری نیست. به لطف طراحی دابسونی، بسیاری از این اشیاء اکنون می توانند مستقیماً با ابزارهای بزرگ مورد مطالعه قرار گیرند، و این سرگرمی را برای ناظران بصری بسیار ارزان تر، ساده تر و با ارزش تر می کند. در این صورت قطعا زیبایی در سادگی نهفته است. همانطور که در مقاله اخیر سانچاری چاکرابورتی بیان شده است، «تلسکوپ‌های دابسونی دارای یک طراحی مکانیکی اولیه بودند که می‌توان آن را به راحتی از انواع ماشین‌های موجود برای ساخت یک تلسکوپ عظیم، متحرک و کم‌هزینه ساخت. این پیکربندی تلسکوپی برای تشخیص اجرام کم نور و اعماق آسمان مانند ستارگان، کهکشان ها و سحابی ها تقویت شده است» (چاکرابورتی).

در حالی که امروزه نصب تلسکوپ دابسونی به سبک کانن واضح به نظر می رسد، همیشه اینطور نبود. به تخیل و نبوغ راهبی به نام جان دابسون نیاز بود تا آن را به واقعیت تبدیل کند. متأسفانه، راهبان همکار او به اندازه اخترشناسان تحت تأثیر این اختراع قرار نگرفتند.

دابسون در 14 سپتامبر 1915 در پکن به دنیا آمد. مادرش یک موسیقیدان و پدرش استاد جانورشناسی بود که در دانشگاه معروف پکن تدریس می کرد. خانواده در سال 1927 به سانفرانسیسکو نقل مکان کردند، جایی که جان در سال 1943 مدرک شیمی را از دانشگاه برکلی دریافت کرد.

جان از دوران دبیرستان یک آتئیست بود، اما پس از شنیدن سخنرانی سوامی آشوکاندا از انجمن ودانتا، نظر او شروع به تغییر کرد. او چنان تحت تأثیر سخنان سوامی قرار گرفت که خود در سال 1944 به صومعه ودانتا پیوست. از آنجایی که یک مرد تحصیلکرده علم بود، منطقی بود که او با دستور برای کمک به آشتی دادن آموزه های صومعه با علم انتخاب شد. همین درخواست بود که به زودی منجر به کشف ستاره شناسی جان دابسون شد و دیری نگذشت که این کشف به یک وسواس تبدیل شد.

او شروع به ساخت تلسکوپ از هر چیزی که می‌توانست پیدا کرد و دیگران را دعوت کرد تا در استفاده از آنها سهیم باشند. در واقع، مدت زیادی نگذشته بود که او بیشتر وقت خود را صرف آموزش ساختن سازهای خود به دیگران می کرد، سرگرمی که انجمن ودانتا آن را نامناسب می دانست. به همین دلیل در سال 1967 از وی خواسته شد تا آنجا را ترک کند. دابسون موافقت کرد و به کمک به پیدا کردن پیاده‌روی سانفرانسیسکو آسترون ادامه داد

omers سال بعد.
عکس جان دابسون در سال 2002 توسط Alan J. Wylie / Share Alike 3.0 Unported License.

جان دابسون بقیه عمر خود را صرف نشان دادن نحوه ساخت تلسکوپ های خود به دیگران کرد، به آنها در مورد شگفتی های آسمان شب آموزش داد و به طبیعت جهان فکر کرد. او هرگز طرح های خود را به ثبت نرساند و حتی زمانی که کسی از ساخته های او به عنوان "دابسونی ها" نام می برد، به وضوح ناراحت می شد. او همیشه اصرار داشت که آنها را «تلسکوپ های پیاده رو» بنامند.
انجام پروژه متلب با بهترین متلب دانان

امتناع دابسون از سود بردن از اختراعش در مقاله ای در سال 2014 توسط الین وو مورد بحث قرار گرفته است. در این قطعه، وو داستانی را بازگو می‌کند که توسط باب البرزیان، هماهنگ‌کننده بخش Burbank از Sidewalk Astronomers، گفته شده است. همانطور که او می گوید، «البرزیان، که از سال 1968 دابسون را می شناخت، گفت که یک بار از دابسون خواست تا طرح خود را به ثبت برساند. دابسون نپذیرفت. البرزیان یادآور شد: «او گفت: اینها هدیه ای به بشریت است. "هدف او این بود که نجوم را به روی مردم عادی باز کند" (وو).

جان دابسون نه تنها این هدف را برای خود تعیین کرد، بلکه در واقع به آن رسید. تا زمان مرگ او در سال 2014، تلسکوپ های سبک دابسونی توسط میلیون ها آماتور در سراسر جهان استفاده می شد. آنها مسئول ساعت‌های بی‌شماری نجوم تفریحی و همچنین مشارکت‌های علمی واقعی هستند، مانند کشف دنباله‌دار هیل باپ در سال ۱۹۹۵.

زندگی دابسون نزدیک به یک قرن طول کشید، اما خاطره او بسیار بیشتر از بدنش باقی خواهد ماند. کمک های فداکارانه او به علم و بشریت بی اندازه است، و دنیا برای داشتن او در آن شرایط بسیار بهتری دارد. اغلب گفته می شود که قهرمانان ما به ندرت با تصورات ایده آل ما از آنها مطابقت دارند. با این حال، اگر استثنایی از این قاعده وجود داشته باشد، می توان آن را در مطالعه راهب سابق معروف به جان دابسون یافت.
مجری ذیصلاح لیست مجریان نظام مهندسی اراک مجری ساختمان

اگر از این مقاله لذت بردید، لطفاً با دنبال کردن من در Medium به من کمک کنید تا مخاطبان خود را افزایش دهم. از حمایت شما سپاسگزاریم.

نحوه جذب مشتریان با ارسال پیام و مهم ترین اطلاعات برای ارائه یک پیام

۱۴ بازديد
y زیرا پیامی که آنها درخواست می کنند هنوز ذخیره نشده است. این اولین بار است که هر مشتری این پیکربندی دقیق پیام را درخواست می کند.

انتخاب پیام

مهم ترین اطلاعات برای ارائه یک پیام، بازرگانی است که آن را نمایش می دهد. این اطلاعات به صورت شناسه کلاینت ارائه می شود. شناسه مشتری برای جستجوی حساب تاجر استفاده می‌شود، که به زیرساخت پیام‌رسان هر آنچه را که برای تعیین محتوای پیام برای بازگشت باید بداند، می‌گوید. عواملی که برای تعیین یک پیام استفاده می شود:

انجام پروژه در فریلنس پروژه
1. محصولات + پیشنهادات: چه محصولات + پیشنهاداتی در دسترس این تاجر است؟ این شامل پیشنهادات در دسترس برای همه بازرگانان در کشورشان و هر پیشنهاد سفارشی شده ای است که تاجر پیکربندی کرده است.

2. واجد شرایط بودن: کدام پیشنهادها، از میان موارد موجود، این تاجر واجد شرایط نمایش است؟ این بر عوامل بسیاری استوار است که اصلی ترین آن صنعت تاجر است.

3. سرکوب: اگر بازرگان تصمیم گرفته است که پیام را برای یک محصول خاص متوقف کند، ما می خواهیم در تصمیم خود به آن احترام بگذاریم.

لیست مجریان نظام مهندسی اراک
4. ریسک + سایر عوامل: هر درخواست پیام توسط سیستم‌های ریسک ما ارزیابی می‌شود تا مشخص شود آیا تاجر باید اجازه نمایش یک محصول خاص را داشته باشد یا خیر.

از آنجایی که این عوامل خاص تاجر هستند، نمی‌توان پیام یکسانی را برای همه تجار ذخیره کرد. در اینجا می‌توان با استفاده از حساب تجاری (شناسه مشتری) در کلید کش، یک رویکرد ساده‌لوحانه در نظر گرفت، اما این امر منجر به کلیدهای منحصربه‌فرد بسیاری می‌شود، و به نوبه خود، نرخ ضربه حافظه پنهان ضعیفی را به همراه خواهد داشت. با وجود چنین تعداد زیادی از بازرگانان، برخی از آنها ناچارند با همان عوامل مطابقت داشته باشند. و در واقع، بسیاری از بازرگانان دارای تنظیمات کاملاً منطبق هستند. این بازرگانان برای انتخاب پیام عملاً یکسان هستند و می توان با آنها رفتار کرد.

انتقال تصمیم به لبه - "نمایه بازرگان"
توزیع نمایه‌های بازرگان، مزایای اشتراک‌گذاری اشیاء ذخیره‌شده در حافظه پنهان بین تاجران را نشان می‌دهد

با توجه به اینکه بسیاری از بازرگانان تصمیم پیام یکسانی خواهند داشت، اگر CDN بتواند از «نوع» تاجری که پیام درخواست می‌کند آگاه شود، می‌توان «تصمیم» را به CDN منتقل کرد. به "نوع" تاجر "نمایه تاجر" گفته می شود. "نمایه تاجر" هش تمام اطلاعاتی است که بر تصمیم ذکر شده در بالا تأثیر می گذارد. هر دو تاجر با هش یکسان، فاکتورهای تصمیم یکسانی خواهند داشت، و بنابراین برای یک مقدار مشخص و پیکربندی نمایش، پیام یکسانی خواهند داشت.

سفارش طراحی سایت در فریلنس پروژه
برای اطلاع از لبه «نمایه تاجر»، باید یک هش در URL درخواست هر پیام ارسال شود. مقدار هش در بسته کد PayPal JS SDK (کیت توسعه نرم افزار) موجود است که پیام iframe را ایجاد می کند. این امکان حذف ایمن شناسه کلاینت را از کلید حافظه پنهان بدون تأثیرگذاری بر پیامی که ارائه می‌شود را می‌دهد. این تنظیمات تمام تصمیم گیری پیام را به لبه منتقل کرد.

نشانه گذاری رندر شده به روز شد و هر گونه اطلاعات مرتبط با یک تاجر یا رندر حذف شد. چند پارامتر دیگر که به ندرت تغییر می‌کنند برای از بین بردن حافظه پنهان اضافه شدند. کلید کش حاصل که در VCL تعریف شده است، به صورت زیر است:
کد VCL برای پیکربندی کلید کش سفارشی ما

مدیریت کش

نتیجه یک حافظه پنهان عملیاتی است که می تواند صدها میلیون پیام را در روز، با سرعت نور، با اثربخشی بالا، و توانایی مدیریت آن در سطح دانه ای ارائه دهد. دو بخش کلیدی برای فعال کردن این مدیریت ساخته شد: یک کتابخانه پوشش دهنده API ارائه‌دهنده CDN (رابط برنامه‌نویسی برنامه) که می‌تواند تفاوت‌های بین ارائه‌دهندگان CDN را انتزاع کند، و یک برنامه کاربردی پانل کنترل داخلی که به اپراتورها اجازه می‌دهد وضعیت حافظه پنهان و فلاش را مشاهده کنند. بخش های خاص در صورت نیاز
انجام پروژه متلب با بهترین متخصصان

بسته‌بندی API ارائه‌دهنده CDN (با عنوان محبت‌آمیز «C.R.E.A.M.» برای Cache Rules Everything Around Me) روش‌هایی را برای شستشوی حافظه پنهان با یک URL جداگانه، با یک یا چند «برچسب کش» یا به طور کامل ارائه می‌دهد. تگ‌های کش امکان گروه‌بندی اشیاء ذخیره‌شده را فراهم می‌کنند و کنترل حافظه پنهان را با معنایی که برای مورد استفاده ما منطقی است، می‌دهد. کش را می توان برای یک نمایه تجاری خاص، یا کل یک منطقه، با استفاده از برچسب کش مناسب پاک کرد. نمایه‌های تاجر تکی را می‌توان با شستشوی بسته SDK ذخیره‌شده که شامل مقدار هش نمایه قدیمی است، به‌روزرسانی کرد (به‌عنوان مثال، هنگامی که پیکربندی آن‌ها تغییر می‌کند)، و اطمینان حاصل می‌شود که در صورت درخواست بعدی، یک نمایه جدید در هنگام SDK برای آن فروشنده وجود خواهد داشت.

کنترل پنل همچنین معیارهایی را در مورد ترافیک هر CDN و نرخ ضربه در طول زمان گزارش می‌کند و این داده‌ها در یک داشبورد کش برای نظارت نمایش داده می‌شوند.
پنل مدیریت کش در داشبورد کنترل کش

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

با پیام‌هایی که به‌طور مؤثر فوراً ارائه می‌شوند، بازرگانان می‌توانند پیام‌های بالادستی را با اطمینان خاطر که به تجربه مصرف‌کننده‌شان آسیبی نمی‌زند و به عنوان بخشی یکپارچه از وب‌سایتشان ظاهر می‌شود، ادغام کنند. این پیام‌ها به مشتریان اطلاع می‌دهند که گزینه‌هایی در نحوه پرداخت دارند و منجر به افزایش میانگین حجم سفارش برای تاجر می‌شود. در نمودار زیر، می توانید تأثیری را که کش لبه بر عملکرد رندر تاجران آزمایشی ما داشته است، مشاهده کنید.

متوسط ​​مدت زمان رندر تقریباً 90٪ کاهش یافته است و برخی از کاربران سرعت رندر پایین 10 تا 25 میلی ثانیه را می بینند.
توزیع زمان‌های رندر پیام با فعال کردن Edge Caching

C̶a̶c̶h̶e همکاری بر همه چیز در اطراف من حاکم است

این پروژه بدون همکاری عمیق با بسیاری از تیم های شریک در سراسر سازمان امکان پذیر نبود. ما به‌طور باورنکردنی از حمایت آن‌ها برای ایجاد این بهبود چشمگیر در تجربه تجار و مصرف‌کنندگان و همکاری مستمر آنها در حین انجام پیشرفت‌های بیشتر سپاسگزاریم.

تیم JS SDK، به رهبری گرگ جوپا، به ما کمک کرد تا نمایه بازرگان را به فرآیند بسته‌بندی اضافه کنیم، اهمیتی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم. ما همچنین به‌خوبی کار کردیم تا وقتی پیکربندی‌های فروشنده تغییر می‌کند، این بسته‌ها را فلاش کنیم.

تیم Edge Engineering ما که ادغام‌ها و رابط‌های CDN ما را با ارائه‌دهندگان ما به رهبری برنت بازبی اجرا می‌کند، هنگام طراحی طرح کلید حافظه پنهان با ما مشورت کرد و به ما در پیاده‌سازی این طرح و آزمایش تغییرات خود در مراحل مختلف کمک کرد. یک فریاد ویژه از این تیم برای آریجیت گوش و آشوتوش سریواستاوا به دلیل پاسخگویی ما در رفع اشکالات اولیه.

انجام پروژه برنامه نویسی با بهترین برنامه نویسان

ما همچنین با تیم CDNX خود به رهبری Shaun Warman مشورت کردیم که بر تجربه توسعه دهندگان در ارتباط با CDN ها تمرکز دارد. آنها توصیه های درستی در مورد کار با API های ارائه دهنده ای که با آن ها تجربه داشتند و راهنمایی در مورد ایجاد چیزی که می تواند برای دیگران خارج از پروژه ما مفید باشد ارائه کردند.

در پایان، می‌خواهم از همه هم تیمی‌هایم که با هم برای تحقق این امر همکاری کردند، تشکر کنم.

تیم جمینی: جاستین دوان، رنه عثمان، دن هاس، آنتونی ری

تیم مرکوری: نیت شات، جاش داترر، جولیا فورمن، گرانت بلک، مرلین پترسون

پیام‌های ذخیره‌شده لبه اکنون برای همه بازرگانان با ارائه بالادستی در دسترس است.

ارسال پیام به مشتریان و جذب آنان

۱۲ بازديد
ذخیره محتوای پویا در لبه
عکس توسط ناسا در Unsplash

پیام‌های PayPal Upstream PayLater مشتریان را در مورد فرصت‌های تامین مالی برای خرید محصولات از تی‌شرت تا تردمیل آگاه می‌کند. این پیام‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی به مشتریان از گزینه پرداخت ایمن و مطمئن در آینده، می‌توانند نرخ تبدیل و میانگین سفارش تاجران را افزایش دهند. در یک قطعه کوچک از HTML نکات مثبت زیادی برای مصرف کنندگان و مشتریان تجاری وجود دارد.
یک مثال US Pay در 4 پیام

ارسال پیام به مشتریان ممکن است ساده به نظر برسد. با این حال، در مقیاس اینترنت، ارسال پیام به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان در هزاران سایت تجاری، نیازمند مهندسی ماهر و زیرساخت‌های پیچیده است. مشتریان تاجر PayPal علاوه بر ارسال پیام صحیح به تاجر مناسب در زمان مناسب، خواستار تحویل این پیام‌ها با سرعت مضحک هستند.
انجام پروژه در فریلنس پروژه

رویای ذخیره سازی CDN (یا چگونه یاد گرفتم نگران نباشم و لبه را دوست داشته باشم)
بازآفرینی دراماتیک تیمی که تقاضای پیام رسانی بالادستی جهانی را تجزیه و تحلیل می کند (منبع: filmschoolrejects)

مشتریان PayPal در سراسر جهان واقع شده اند. وقتی مشتری از وب‌سایت تاجری که با پیام‌رسانی Pay Later یکپارچه شده است بازدید می‌کند، درخواست پیام به مرکز داده PayPal هدایت می‌شود، جایی که زیرساخت Pay Later بهترین پیام Pay Later را بر اساس تاجر و مقدار مورد تعیین می‌کند. بسته به فاصله فیزیکی بین دستگاه مشتری و مرکز داده PayPal، تکمیل درخواست ممکن است زمان زیادی طول بکشد.
سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

بیشتر این جریمه زمانی اجتناب ناپذیر است که ما تمام راه را به مرکز داده برویم، که توسط سرعت نور بر روی یک کابل فرا اقیانوسی محدود شده است. اگر بتوانیم تصمیمی را که امروزه در مرکز داده PayPal اتفاق می‌افتد به مصرف‌کننده نزدیک‌تر کنیم، به‌کلی از انجام این سفر اجتناب می‌کنیم. برای انجام این کار، ما به شبکه های تحویل محتوا (CDN) نگاه کردیم.

CDN ها در درجه اول برای بهبود ارائه رسانه های دیجیتال ایستا، مانند تصاویر و محتوای صوتی/تصویری، یا دارایی هایی با URL های ضعیف استفاده می شوند. اگر بتوانیم رندر پیام‌هایمان را به این سرورهای Edge منتقل کنیم، می‌توانیم آن زمان رفت و برگشت را برای مصرف‌کنندگان حذف کنیم. اما چرا در وهله اول باید این سفر رفت و برگشت را انجام دهیم؟

مزایای رندر سمت سرور

پیام‌های بالادستی PayPal رندر سمت سرور (SSR) هستند. این بدان معناست که وقتی سرویس سطح اول پیام‌رسانی درخواستی برای یک پیام دریافت می‌کند، نشانه‌گذاری HTML برای آن پیام ایجاد می‌کند و آن نشانه‌گذاری مستقیماً در یک iframe در صفحه تاجر تحویل داده می‌شود. یکی از مزایای اصلی SSR جعبه سندباد iframe است. جعبه ایمنی iframe با جدا کردن کد پیام از صفحه وب تاجر، امنیت بهبود یافته ای را فراهم می کند و یک زمینه CSS (Cascading Style Sheets) مجزا به ما می دهد که امکان تداخل سبک های پیام PayPal با صفحه تاجر را از بین می برد.
طراحان لوگو با بهترین طراحی

SSR همچنین به بازرگانان امکان می دهد تا عملکرد وب سایت بهبودیافته ای را برای مشتریان خود ارائه دهند. عملکرد با ایجاد نشانه گذاری پیام در مرکز داده PayPal افزایش می یابد. بنابراین، اجرای جاوا اسکریپت را در مرورگر مصرف کننده کاهش می دهد یا حتی حذف می کند. SSR همچنین نیاز مرورگر مشتری به دانلود یک بسته کد بزرگ را قبل از شروع ارائه پیام برطرف می کند.

آخرین دلیل برای دوست داشتن SSR این است که به ما این امکان را می‌دهد تا نحوه نمایش پیام‌های خود را بدون نگرانی در مورد اینکه مرورگرها نسخه‌های کش کد رندر سمت کلاینت را دارند به‌روزرسانی کنیم. این به ما امکان می‌دهد از نمایش پیام‌های قدیمی از مشکلات احتمالی انطباق جلوگیری کنیم و با امکان کنترل مستقیم بر محتوای ذخیره‌شده در حافظه پنهان، رفع اشکال را آسان‌تر می‌کند.

انجام پروژه متلب
پیکربندی Edge

با یک CDN، یک درخواست HTTP از یک کاربر به نزدیکترین سرور فیزیکی هدایت می شود. اگر سرور لبه یک پاسخ کش داشته باشد که با آن درخواست مطابقت دارد، بلافاصله برگردانده می شود. در غیر این صورت، آن درخواست را به سرور "origin" که در این مورد مرکز داده PayPal است، ارسال می کند تا پاسخ را دریافت کرده و به کاربر برگرداند. پاسخ ما شامل هدرهایی خواهد بود تا به سرور لبه اطلاع دهد که پاسخ باید در حافظه پنهان بماند و همچنین مدت زمان ذخیره آن را در حافظه پنهان می کند. سایر جنبه های رفتار لبه را می توان در یک رابط کاربری گرافیکی یا کد، معمولاً Varnish/VCL پیکربندی کرد. پیکربندی پیش فرض استفاده از URL کامل به عنوان کلید حافظه پنهان است.

لیست مجریان نظام مهندسی اراکنمونه URL پیام

وقتی درخواستی از مشتری برای همان URL می رسد، CDN می تواند پاسخ ذخیره شده را ارائه دهد. با این رویکرد، هزاران کلید منحصر به فرد وجود دارد. بیش از 35000 بازرگان فعال PayPal PayLater وجود دارد که بسیاری از آنها مقادیر محصول و گزینه های پیکربندی مختلف را برای ظاهر پیام ارسال می کنند. ممکن است تعجب کنید که آیا یک CDN حتی می‌تواند این تعداد اشیاء کش شده را مدیریت کند؟ ما دقیقاً این سؤال را از یک مهندس آکامی در مراحل اولیه برنامه ریزی پرسیدیم و آنها با این سؤال گیج شدند که پاسخ ما را داد: بله! CDN ها برای مدیریت این نوع حجم مجهز هستند. این دقیقاً همان چیزی است که CDN ها برای آن طراحی شده اند. با این حال، این مشکل دیگری را ایجاد کرد: یک محدودیت گسترده برای نرخ ضربه کش وجود دارد. بسیاری از مشتریان همچنان با تأخیر در تحویل پیام مواجه خواهند شد

محاسبات ابری و هزینه ها برای متمرکز کردن آن

۱۰ بازديد
هزینه های محیط برای متمرکز کردن محاسبات ابری

بسیاری از انقلاب رایانش ابری به عنوان مهم ترین پیشرفت در فناوری از زمان اینترنت استقبال کرده اند. با وعده دسترسی جهانی به داده ها از هر نقطه، زندگی ما بیش از هر زمان دیگری متصل و کارآمدتر شده است. با این حال، رایانش ابری بدون اشکال نیست. این فقط در مورد مسائل امنیتی داده ها یا نگرانی های مربوط به حریم خصوصی نیست. همچنین هنگام انتخاب راه حل ذخیره سازی ابری برای کسب و کار خود، اثرات زیست محیطی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.
انجام پروژه در فریلنس پروژه

در این مقاله، برخی از این تاثیرات و اینکه چگونه شبکه بلاک چین دوستدار محیط زیست CUDOS می تواند با راه حل های غیرمتمرکز به کاهش آنها کمک کند را بررسی خواهیم کرد. ما همچنین به این خواهیم پرداخت که چرا CUDOS اولین جایگزین واقعاً پایدار برای پلتفرم‌های ابری موجود است.
تاثیر محیطی ابر در حال افزایش است

ابر سهم عمده ای در انتشار جهانی کربن، مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای دارد. بر اساس گزارش بانک جهانی، در سال 2016 فضای ابری 1 درصد از انتشار CO2 جهانی را به خود اختصاص داده است - بیش از مجموع حمل و نقل هوایی و دریایی.

میزان آبی که توسط مراکز داده استفاده می شود می تواند هر سه ماه یکبار دریاچه تاهو را پر کند. آزمایشگاه ملی انرژی های تجدیدپذیر تخمین می زند که تمام مراکز داده ایالات متحده روزانه 710 میلیارد گالن آب مصرف می کنند - که تقریباً معادل تمام نیازهای آب خانگی در شهرستان لس آنجلس، بزرگترین شهر آمریکا است!
رایانش ابری متمرکز تقاضا برای مراکز داده تشنه انرژی ایجاد می کند

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

رایانش ابری متمرکز تقاضا برای مراکز داده تشنه انرژی را ایجاد می کند که نه تنها ساخت آنها گران است بلکه مقادیر زیادی برق مصرف می کند. در حالی که برخی برآوردها مصرف انرژی یک مرکز داده بزرگ را 1٪ از کل مصرف برق جهانی می دانند، برخی دیگر آن را 2٪ می دانند. مراکز داده برای تامین انرژی سرورها و سیستم های خنک کننده خود، آب را در مقادیر زیادی مصرف می کنند و اغلب به سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ یا گاز طبیعی متکی هستند.

به سختی می توان تأثیرات بلندمدت این تسهیلات را تعیین کرد زیرا هنوز در سراسر کشور ساخته نشده اند - اما ما می دانیم که روندهای فعلی نشان می دهد که محاسبات متمرکز می تواند برای دهه های آینده خطرات زیست محیطی ایجاد کند.
سرورهای ابری ردپای کربن بزرگی دارند

رایانش ابری یک راه عالی برای دسترسی به آخرین فناوری است. اما هزینه‌های انرژی نگهداری سرورهای ابری بالاست و تنها زمانی که به سمت دنیای کربن خنثی پیش می‌رویم، بیشتر می‌شود.

برای درک اینکه چرا این درست است، باید بدانید که سرورهای ابری چگونه کار می کنند. هر شرکتی که یک وب سایت دارد از رایانه ها برای میزبانی محتوای خود استفاده می کند، خواه از طریق اجاره فضای روی سرور شخص دیگری یا ساختن مزرعه سرور خود (یعنی چندین رایانه متصل به هم). در هر صورت، این شرکت‌ها به انرژی نیاز دارند تا سرور در تمام طول روز کار کند - و حتی اگر بخواهند 24/7/365 یا حداقل 99.999٪ از آن ساعت‌ها در روز کار کند، به قدرت بیشتری نیاز دارند! این کار زمانی که به صورت محلی انجام شود می تواند بسیار پرهزینه باشد زیرا نه تنها به مصرف برق اضافی نیاز دارد، بلکه به اقدامات خنک کننده اضافی مانند واحدهای تهویه مطبوع و فن هایی که برای خنک نگه داشتن وسایل به اندازه کافی لازم است تا پردازنده ها بیش از حد گرم نشوند به دلیل افزایش دما ناشی از افزایش مقادیر، نیاز دارد. گرما توسط بیش از یک ماشین کار همزمان تولید می شود (در غیر این صورت این امر به طور طبیعی بدون انجام این مراحل اضافی اتفاق می افتد).

علاوه بر این، استفاده از منابع به جای بازیافت آنها پس از استفاده، تأثیر زیست محیطی نیز دارد، زیرا دیگر انگیزه ای برای انجام این کار وجود ندارد، مگر اینکه همان منابع در دفعه اول به اندازه کافی ارزشمند باشند - شاید مانند طلا؟
راه حل های غیرمتمرکز پایدارتر هستند

سیستم های غیرمتمرکز کارآمدتر هستند
سیستم های غیرمتمرکز انعطاف پذیرتر هستند
سیستم های غیرمتمرکز امنیت بیشتری دارند
سیستم های غیرمتمرکز ارزان تر هستند

چرا شبکه بلاک چین CUDOS یک راه حل ابری سازگار با محیط زیست است؟

تغییر از محاسبات ابری متمرکز به غیرمتمرکز مزایای متعددی دارد، اما یکی از مهمترین آنها بهبود پایداری است.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

را
CUDOS
شبکه بلاک چین 100٪ از انرژی تجدیدپذیر استفاده می کند، به این معنی که به انتشار کربن کمک نمی کند. همچنین نسبت به سایر شبکه ها انرژی کمتری مصرف می کند، بنابراین گازهای گلخانه ای کمتری در محیط منتشر می شود. این شبکه بلاک چین CUDOS را به یک راه حل سازگار با محیط زیست برای مشاغلی تبدیل می کند که به دنبال راه حل های محاسبات ابری مانند خدمات وب آمازون (AWS) یا Microsoft Azure هستند.
CUDOS Decentralized Cloud سازگار با محیط زیست است

CUDOS
فناوری دوستدار محیط زیست انتشار کربن را کاهش می دهد و در نتیجه راه حل ابری پایدارتری ایجاد می کند.

انجام پروژه برنامه نویسی
از آنجایی که مراکز داده در مقیاس بزرگ انرژی زیادی مصرف می کنند، مهم است که اطمینان حاصل شود که برق مورد استفاده برای عملکرد آنها از منابع تجدید پذیر تامین می شود. این امر مرکز داده سبز CUDOS را بسیار منحصر به فرد می کند - پنل های خورشیدی آن را روی سقف آن و برق آبی از سدهای همسایه تامین می کند. علاوه بر این، تمام زباله های تولید شده در مرکز داده ما از زمان افتتاح آن در سال 2009 بازیافت شده است.

نتیجه

با فناوری سازگار با محیط زیست و شبکه غیرمتمرکز، CUDOS راه حلی برای تأثیرات زیست محیطی محاسبات ابری است. این یک جایگزین پایدارتر برای خدمات ابری سنتی ارائه می دهد.

برای تحقق چشم انداز یک Web3 غیرمتمرکز، Cudos با ترکیب DeFi، NFT ها و تجربیات بازی، به متاورس دامن می زند. این به همه کاربران اجازه می دهد تا از گسترش شبکه سود ببرند. ما یک پلتفرم باز و قابل تعامل هستیم که به عنوان یک سکوی پرتاب برای واقعیت های دیجیتالی کاملاً غوطه ور و بازی سازی شده عمل می کند. ما زیرساخت های لازم برای برآوردن نیازهای پردازشی 1000 برابری را فراهم خواهیم کرد. به منظور تضمین دسترسی غیرمتمرکز و بدون مجوز به محاسبات با کارایی بالا در مقیاس، Cudos یک بلاک چین لایه 1 و شبکه محاسباتی تحت کنترل جامعه لایه 2 است. توکن ابزار بومی CUDOS به کل شبکه ما قدرت می دهد و سود سهام سالانه جذاب و همچنین نقدینگی را برای دارندگان و سهامداران فراهم می کند.

لیست مجریان نظام مهندسی اراک

توضیح در مورد کش مرورگر و مزایای آن

۹ بازديد
وب را کش کنید
شخصی با صفحات شناور در اطراف

کش مکانی است که در آن صفحات وب می توانند منابعی مانند شیوه نامه ها، فایل های اسکریپت یا انواع دیگر داده ها را برای بارگذاری سریعتر صفحه دوم نگهداری کنند. به دلیل پاسخگویی سریعتر، آن را برای کاربران کارآمدتر و راحت تر می کند.
کش پیش فرض

انجام پروژه در فریلنس پروژه

مرورگر یک تنظیمات پیش‌فرض برای ذخیره‌سازی فایل‌ها دارد که فکر می‌کند احتمالاً تغییر نمی‌کنند، بر اساس آخرین هدر. فایل ها برای 10٪ بیشتر از طول عمر فعلی خود، از زمان درخواست نگهداری می شوند. این بدان معناست که فایل هایی که یک ماه پیش (30 روز) روی سرور ایجاد شده اند، به مدت 3 روز دیگر (10٪ از 30) روی مشتری ذخیره می شوند.


اما این رفتار می تواند باعث عدم تطابق در فایل های شما شود و نسخه دیروز می تواند با سبک های ماه گذشته ارائه شود. اگر توسعه‌دهنده هستید، این مشکل را ندارید، زیرا احتمالاً یک کش غیرفعال در ابزارهای توسعه‌دهنده خود دارید، بنابراین هر بار که صفحه را بارگیری می‌کنید یک نسخه جدید دریافت خواهید کرد.

اما به عنوان یک کاربر عمومی، این کار را انجام نمی دهید. بنابراین شما با مشکل "حافظه پنهان قدیمی" روبرو خواهید شد. این مشکل را می توان با استفاده از هدرهای کنترل کش سرور خود برطرف کرد. به مرورگر می‌گوید چه فایل‌هایی را کش کند و چه زمانی به دنبال فایل‌های جدید بگردد.
Cache-Control

هدر HTTP کنترل کش، دستورالعمل‌هایی را برای درخواست‌ها و پاسخ‌ها، که کش کردن در مرورگر و حافظه‌های پنهان مشترک را کنترل می‌کند، دارد.

هدرهای کنترل کش دارای دستورالعمل هایی هستند که با کاما از هم جدا شده اند و بسته به اینکه از چه استراتژی می خواهید استفاده کنید، چندین گزینه برای ارائه جدیدترین و بهینه ترین تجربه وجود دارد.

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه
پاسخی که از سرور دریافت می‌کنید عمری تازه دارد، که تعیین می‌کند چه زمانی یک منبع کهنه شود. همانطور که قبلاً ذکر شد، مرورگر از هدر Last-Modified برای کش کردن فایل‌ها به عنوان مثال استفاده می‌کند. طول عمر تازگی اما طول عمر تازگی را می توان از طریق کنترل حافظه پنهان نیز تنظیم کرد: دستورالعمل حداکثر سن یا سربرگ Expires. اگر هیچ یک از اینها روی پاسخ تنظیم نشده باشد، مرورگر تازه بودن را از سرصفحه تاریخ و سربرگ آخرین تغییر محاسبه می کند.

Freshness Lifetime = (تاریخ - آخرین مرورگرها پیاده سازی ها و مواردی را که می توانید در دستگاه کاربر ذخیره کنید متفاوت است. اما مقدار آن معمولاً بر اساس فضای موجود در دستگاه است.

کروم و کروم به مرورگر اجازه می‌دهند تا حداکثر 80 درصد از فضای دیسک و تا 60 درصد از کل فضای دیسک را در هر مبدا استفاده کند.
فایرفاکس به مرورگر اجازه می دهد تا 50 درصد از فضای خالی دیسک را استفاده کند و در هر منبع تا 2 گیگابایت استفاده کند.
سافاری اجازه 1 گیگابایت را می دهد، اما کاربران را برای ذخیره سازی بیشتر و افزایش محدودیت در 200 مگابایت افزایش می دهد.

فضای ذخیره سازی در وب به دو دسته «بهترین تلاش» و «مداوم» تقسیم می شود. بهترین تلاش به این معنی است که در صورت نیاز، فضای ذخیره‌سازی می‌تواند توسط مرورگر پاک شود، بدون ایجاد مزاحمت برای کاربر، که باعث می‌شود ذخیره طولانی‌مدت داده‌ها ناخوشایند باشد. ذخیره سازی دائمی توسط کاربران در تنظیمات مرورگر به صورت دستی پاک می شود.
طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

حافظه پنهان و داده‌های سایت در دسته بهترین تلاش قرار می‌گیرند، به این معنی که با گذشت زمان ممکن است فایل‌های کش شده را به دلیل فضای مورد نیاز در دستگاه از دست بدهید. مگر اینکه ذخیره سازی دائمی را درخواست کرده باشید

مرورگرهای مبتنی بر کروم و فایرفاکس زمانی که فضای مرورگر تمام شود شروع به حذف داده‌ها می‌کنند و همه داده‌های سایت را از مبداهایی که اخیراً استفاده شده‌اند پاک می‌کنند تا زمانی که مرورگر دوباره زیر حد مجاز شود.
سافاری یک سقف هفت روزه را بر روی تمام حافظه های قابل نوشتن اعمال کرده است.) / 10

طول عمر طراوت = (تاریخ - آخرین اصلاح) / 10

و سپس محاسبه زمان انقضا، به معنای تاریخی به آینده که در آن حافظه پنهان بیات خواهد شد.

زمان انقضا = زمان پاسخ + طول عمر تازگی - سن فعلی

با استفاده از هدر Cache-Control می‌توانید به مرورگر بگویید که چه مدت محتوا را در حافظه پنهان نگه دارد و وقتی حافظه پنهان از بین می‌رود چه کاری انجام دهد.

تنظیم دستورالعمل حداکثر سن به مرورگر می گوید که چه زمانی پاسخ پس از x ثانیه "قدیمی" شده است. این بدان معناست که مرورگر با درخواست بعدی از سرور یک نسخه جدید می خواهد. مشابه هدر Age که زمان ذخیره شده را در کش پروکسی ذخیره می کند.
دستورالعمل عدم فروشگاه به مرورگر می‌گوید که محتوا را کش نکند، و باعث می‌شود کاربر هر بار یک درخواست جدید و تازه دریافت کند.
دستورالعمل no-cache محتوا را ذخیره می کند اما از سرور می خواهد که هر درخواست را مجدداً تأیید کند.
دستورالعمل must-revalidate تا زمانی که هنوز یک درخواست جدید دارید، پاسخ را در حافظه پنهان نگه می‌دارد و وقتی پاسخ کهنه شد، دوباره اعتبار می‌دهد.
دستورالعمل تغییرناپذیر به مرورگر می‌گوید که پاسخ «این» تغییر نمی‌کند و نیازی نیست قبل از کهنه شدن پاسخ، تأیید اعتبار بخواهید.

یک روش مدرن این است که از آن با الگوی cache-busting استفاده کنید، جایی که شما یک شماره نسخه یا هش را در انتهای نام فایل اختصاص می‌دهید و URL منبع را تغییر می‌دهید. بنابراین فایل به روز می شود. استفاده از ETag روشی مشابه برای برچسب گذاری منابع شما با مقدار هش است و بررسی می کند که آیا فایل هنوز در سرور معتبر است یا خیر.

انجام پروژه متلب در فریلنس پروژه
فضایی برای کش شما

مرورگرها پیاده سازی ها و امکانات متفاوتی از میزان ذخیره سازی در دستگاه کاربر دارند. اما مقدار آن معمولاً بر اساس موجودی است

فضای خالی دستگاه

کروم و کروم به مرورگر اجازه می‌دهند تا حداکثر 80 درصد از فضای دیسک و تا 60 درصد از کل فضای دیسک را در هر مبدا استفاده کند.
فایرفاکس به مرورگر اجازه می دهد تا 50 درصد از فضای خالی دیسک را استفاده کند و در هر منبع تا 2 گیگابایت استفاده کند.
سافاری اجازه 1 گیگابایت را می دهد، اما کاربران را برای ذخیره سازی بیشتر و افزایش محدودیت در 200 مگابایت افزایش می دهد.

فضای ذخیره سازی در وب به دو دسته «بهترین تلاش» و «مداوم» تقسیم می شود. بهترین تلاش به این معنی است که در صورت نیاز، فضای ذخیره‌سازی می‌تواند توسط مرورگر پاک شود، بدون ایجاد مزاحمت برای کاربر، که باعث می‌شود ذخیره طولانی‌مدت داده‌ها ناخوشایند باشد. ذخیره سازی دائمی توسط کاربران در تنظیمات مرورگر به صورت دستی پاک می شود.

حافظه پنهان و داده‌های سایت در دسته بهترین تلاش قرار می‌گیرند، به این معنی که با گذشت زمان ممکن است فایل‌های کش شده را به دلیل فضای مورد نیاز در دستگاه از دست بدهید. مگر اینکه ذخیره سازی دائمی را درخواست کرده باشید

مرورگرهای مبتنی بر کروم و فایرفاکس زمانی که فضای مرورگر تمام شود شروع به حذف داده‌ها می‌کنند و همه داده‌های سایت را از مبداهایی که اخیراً استفاده شده‌اند پاک می‌کنند تا زمانی که مرورگر دوباره زیر حد مجاز شود.
سافاری یک سقف هفت روزه را برای تمام فضای ذخیره‌سازی قابل نوشتن اعمال کرده است.

چه فایل هایی را کش کنیم

زمانی که متوجه می‌شوید چه فایل‌هایی را در حافظه پنهان نگه دارید، ایده خوبی است که در نظر بگیرید چه فایل‌هایی برای تجربه کاربر مهم هستند. شما فضای ذخیره سازی نامحدودی ندارید، بنابراین عاقلانه است که مهم ترین قسمت ها را انتخاب کنید. به فایل‌های کش که کاربر دیگر هرگز نمی‌بیند مربوط نمی‌شود. در عوض، باید فایل‌هایی را که تجربه اصلی را ایجاد می‌کنند، کش کنید.

همچنین ممکن است مواردی مانند ترافیک وب سایت، زمان پاسخگویی سرور و نرخ درخواست را در نظر بگیرید. این معیارها اغلب با کش سمت سرور در نظر گرفته می شوند.

لیست مجریان نظام مهندسی اراک
ایجاد تجربه اصلی آنلاین یک چیز است، اما آفلاین کردن آن چیز دیگری است. آفلاین به اینترنت دسترسی ندارید، بنابراین نمی‌توانید موارد را در DOM به‌صورت ناهمزمان به‌روزرسانی کنید. ذخیره برنامه شما دسترسی آفلاین به آن را امکان پذیر می کند زیرا از قبل فایل ها را به صورت محلی در اختیار دارید و همچنین تجربه یکپارچه تری را برای کاربران با اتصال بد ایجاد می کند.

دسترسی به فایل‌ها به صورت آفلاین، بهبود تجربه آنلاین است و برنامه شما را قابل اعتمادتر می‌کند. به تدریج قابلیت های برنامه خود را افزایش دهید. پیشرفت های تدریجی ویژگی اصلی PWA هستند. با کش و یک سرویس کار (در حال حاضر فقط برای کروم و اندروید مورد نیاز است) می توانید قابلیت های برنامه خود را افزایش داده و آن را برای دسکتاپ و موبایل خود قابل نصب کنید.
نتیجه

اگر آن را کنترل نکنید، حافظه پنهان می تواند آزاردهنده باشد. بنابراین باید به این فکر کنید که چه چیزهایی برای تجربه اصلی کاربر مهم هستند و هدرهایی را متناسب با منابع تنظیم کنید. کنترل کش به این معنی است که شما کنترل بیشتری بر دید کاربران دارید زیرا یک کش قدیمی می تواند یک تجربه ناامید کننده باشد.

در دسترس قرار دادن برنامه شما به صورت آفلاین می تواند برای کاربرانی که اتصال اترنت بدی دارند یک مزیت باشد. این برنامه را قابل اطمینان تر می کند و می تواند با ویژگی PWA قابل نصب باشد.
انجام پروژه برنامه نویسی