آرشیو دی ماه 1401

مطالب عمومي و فني

انجام سئو به درستی و کسب ترافیک جستجو

۱۵ بازديد
چندین زاویه تنظیم KPI SEO و تفسیر پدیده ها

اگر با یک شرکت SEO مواجه شدید که می گوید SEO KPI رتبه بندی است، لطفاً سر خود را برگردانید ... GH

با وجود اینکه از سال 2008 به عنوان مشاور سئو برای بیش از یک شرکت سئو کار می کنم، اما در واقع همیشه مشاور سئو شرکت های عمومی را رد کرده ام. توصیه می شود» و غیره.

در آن زمان، من به عنوان یک مشاور سئو برای یک "فقط شرکت سئو" خدمت می کردم، که در واقع نوعی طفره رفتن بود و از شرکت هایی که سئو را نمی فهمند از پرسیدن سوالاتی که در سطح سوالات متداول از نقطه نظر حرفه ای هستند اجتناب می کردم. من یک مهندس هستم، از انجام کارهای تکراری متنفرم، فقط می‌خواهم «مشکلات/پازل‌ها را حل کنم» و از طریق سیستم‌ها و ابزارهای توسعه‌یافته پاسخ‌ها و پیاده‌سازی‌ها را بیابم.
سفارش طراحی سایت در فریلنس پروژه با بهترین طراحان سایت

اما در سال 2012 به دلیل "دعوتنامه" یکی از دوستان، برای خدمت به عنوان "مشاور سئو که فقط یک مشاور سئو است" به شرکتی رفتم.دیدگاه مشاور سئو کامل نیست و به احتمال بسیار زیاد. بیش از حد "ارتفاع بالا" است، بنابراین من این کار را انجام دادم.

در آن زمان فقط بر این باور بودم که برای سئو تنها یک KPI وجود دارد که آن ترافیک است. با توجه به ضریب «نیازهای خارجی» که کلی است، نوسانات و فراز و نشیب های تقاضای بازار باید تعدیل شود، بنابراین علاوه بر ترافیک به عنوان KPI، یک KPI کمکی نیز اضافه می شود که «نسبت ترافیک جستجو» است. ".

البته علاوه بر تغییرات و نوسانات تقاضای بازار، نرخ جریان کلی شامل ارزش کارکردها و اعتبار برند نیز می‌شود، اگرچه این افزایش و کاهش یافته است، اما گاهی اوقات بر CTR (نرخ کلیک) تأثیر می‌گذارد و ترافیک نوسان داشته است. ، اما ماهیت ترافیک غیرجستجو معمولاً می تواند منعکس کننده این باشد.

بنابراین، اگر سئو به خوبی انجام شود، نسبت ترافیک جستجو و ترافیک جستجو به طور همزمان کاهش نمی‌یابد، حداقل یکی از آنها افزایش می‌یابد، حتی بهتر از آن، هر دو افزایش می‌یابند، اگر هر دو کاهش داشته باشند، به این معنی است که استراتژی و اجرای سئو بی اثر هستند.

از سال 2014 تا 2016، ابزار وب مستر گوگل دارای عملکردهای بیشتر و بیشتری است و اطلاعاتی که قابل مشاهده است بیشتر و کاملتر شده است و زوایای نمایش داده شده پیچیده تر شده است. به تنهایی باید به سایر مواد ثانویه اشاره کرد. در آن زمان من به آرامی فقط به ارقام مربوطه نگاه کردم، اما این تنظیم همچنان مورد نیاز است، بنابراین یک رقم جدید اتخاذ شد:
نسبت ترافیک صفحه اصلی

ماهیت ترافیک صفحه اصلی نتیجه "مدیریت برند" است و حتی باید از ترافیک سئو حذف شود، به این معنا که وقتی کاربران کلمات برند را در وب سایت جستجو می کنند، ترافیک اینجا باید متعلق به " باشد. ترافیک" که به ترافیک برند نزدیک تر است ترافیک مستقیم/مستقیم را می توان در Google Analytics تنظیم کرد.

فقط تعداد کمی از افرادی هستند که واقعاً برای حذف کلمات کلیدی به GA (Google Analytics) مراجعه می کنند، ناگفته نماند که کلمات برند خود بسیار متنوع هستند، اشتباهات تایپی، غلط املایی، چینی و انگلیسی، مارک های فرعی و غیره حذف می شوند. نمی توان آن را رد کرد و در نهایت به "ترافیک صفحه اصلی" نگاه کرد، اما ترافیک صفحه اصلی در اینجا فقط برای URL هایی با اطلاعات عمومی و نام دامنه نیست، تا زمانی که دلیل اصلی این است که صفحات فرود این برندها هستند. کلمات همه صفحات اصلی هستند، اگرچه اکثر آنها فقط یک صفحه هستند.

بنابراین، برای راحتی کار، ما فقط به رابطه بین ترافیک وبمستر تولز / سرچ کنسول و ترافیک صفحه اصلی که نسبت صفحه اصلی است نگاه می کنیم، زیرا هر چه نسبت صفحه اصلی بیشتر باشد به این معنی است که وب سایت در حال انجام فعالیت است. با این حال، سئو بر اساس آن افزایش پیدا نکرده است، بنابراین حتی اگر ترافیک افزایش یابد، به این معنی نیست که کاملاً به دلیل SEO است.

اما بر خلاف نسبت جستجو، نسبت صفحه اصلی دقیقا برعکس است، هرچه این عدد کمتر باشد سئو بهتر است و هر چه عدد مخالف بیشتر باشد، سئو باید تقویت شود. ویژگی های وب سایت، البته کمتر از 0.3 درصد وجود دارد و حتی بیشتر از 5 درصد لزوما بد نیست، گاهی اوقات تغییر است.
نسبت ترافیک صفحه محتوا

عملکرد یک وب سایت بزرگ با عملکرد یک وب سایت کوچک که می تواند بر روی کلمات کلیدی خاص تمرکز کند متفاوت است.کلمات کلیدی یک وب سایت بزرگ در ده ها هزار تا صدها هزار کلمه کلیدی یا کلمات ترکیبی وجود دارد و این کلمات کلیدی نیز بسته به آن متفاوت خواهند بود. در زمان و نیاز نمی‌توان «سئو را صرفاً با استفاده از کلمات کلیدی» انجام داد، اما مسلماً صفحات فرود (Landing Pages) برای وب‌سایت‌های بزرگ برای جذب ترافیک، عمدتاً صفحات مقصد محتوا هستند و اکثر آنها قابلیت طبقه‌بندی و مشاهده را دارند. .

اما ماهیت سئو محتوا است، بله، هرچه محتوا بهتر نوشته شود و جذابیت بیشتری داشته باشد، ترافیک بالاتری از جمله ترافیک جستجو خواهد داشت. ترافیک اصلی یک وب سایت از «صفحه مقصد محتوا» می آید و سئو در اینجا سعی دارد از «صفحه میانی» برای راهنمایی کاربران یعنی ایجاد لینک استفاده کند.

بنابراین، گاهی اوقات یک وب سایت سئوی خوب، صفحه وسط صفحه غیر محتوا نیز اثر انحرافی قوی دارد، اگرچه صفحه وسط برای سئو و سئو نیست، اما برای کاملتر شدن لینک اطلاعات، این سئو است. (دوباره tongue twister)، اگرچه الگوریتم گوگل برای تعیین مقدار صفحه وسط نیز اغلب تغییر می کند. در ماه می سال گذشته، این الگوریتم ارزش صفحه وسط را به میزان قابل توجهی کاهش داد، اما امسال دوباره تنظیم شد و اثر آن صفحه میانی بستگی به تأثیر نسبت محتوا دارد.

از آنجا که URL محتوا معمولاً نسبتاً ساده است و انواع زیادی از صفحات میانی وجود دارد، با این تفاوت که صفحه اصلی اساساً یک صفحه میانی است، اما صفحات میانی که اغلب مورد بحث قرار می‌گیرند صفحات دسته‌بندی، صفحات برگه، صفحات جستجو، صفحات مدیریت هستند. و... و غیره، جمع کردن و محاسبه کردن آن دشوار است، به سادگی از نسبت صفحات محتوا استفاده کنید، بنابراین نسبت ترافیک صفحه محتوا معمولاً تا حد امکان کم است.
اثر دم بلند

فقط باید یک نفر در جریان تجزیه و تحلیل عمیق ترافیک متوجه می شد که جمع کردن صفحات محتوا و تمام صفحات میانی برای رسیدن به 100٪ دشوار است و حتی اختلاف زمانی بسیار زیاد است و به این صورت است. 70% تا 80% از کل به نظر می رسد 30% ترافیک ناپدید می شود، مشکل کجاست؟

این یک مشکل با کنسول جستجوی گوگل است. هنگامی که شرایط جستجو منجر به ترافیک بسیار کمی می شود، ترافیک به دلیل عوامل امنیتی و شناسایی هویت شخصی ناپدید می شود، به جز زمانی که نتایج زیادی برای این شرایط وجود داشته باشد، معمولاً یک جستجو فقط حساب می شود. 20000. اگر قبلاً از این تعداد بیشتر شود این ترافیک از بین می رود زیرا به حساب نمی آید. جدی ترین تأثیر آن صفحه محتوای صفحه است. بنابراین اگر نسبت کل همه صفحات کمتر باشد به این معنی است که تعداد صفحات بیشتر است. کاراکترها، امکان صفحات بیشتر.

و سئو نتیجه اثر طولانی است. اگر یک وب سایت تعداد صفحات یا کلمات کلیدی بیشتری داشته باشد، ترافیک بیشتری می تواند دریافت کند، بنابراین وقتی صفحات وب قبلی یا کلمات کلیدی جستجو می شوند، ترافیک پایین تر به این معنی است که سئو بهتر است. برعکس اگر بالاتر باشد یعنی در چند کلمه برند متمرکز شده است.
نمونه ای از سایت 80/20 در مقابل سایت دم بلند
فاکتور ترافیک وب سایت
رصد ترافیک از زوایای مختلف

تصویر بالا چندین نقطه مشاهده ذکر شده در بالا از جمله زوایای مختلف ترافیک، نسبت جستجو، نسبت صفحه اصلی و نسبت محتوا را نشان می دهد، این وب سایت در حال بهبود و رشد است، بنابراین می توانید روند ماهانه ترافیک جستجو را مشاهده کنید که 31 افزایش یافته است. درصد، روند ماهانه نسبت صفحه اصلی منفی 32 درصد، روند نسبت جستجو 13 درصد و روند نسبت محتوا 9- درصد است.

اما افرادی که با دقت نظر دارند چیز جالبی پیدا خواهند کرد.درست است که ترافیک جستجو در حال افزایش است و سهم جستجو نیز در حال افزایش است.همچنین به دلیل اینکه سهم صفحه اصلی در حال کاهش است، می دانم که کاملاً تغییر در برند نیست. یا وضعیت، اما می توانید ببینید می توان نتیجه گرفت که دو منحنی بالا و سه منحنی پایین به یک شاخص معکوس تبدیل می شوند، اما یکی از "دیگر ترافیک" در واقع روند خاصی با ترافیک جستجو و نسبت جستجو دارد. ?

پنج دسته در فاکتور رتبه بندی وجود دارد که در اینجا باید درک کنید:

محتوا، کلمات کلیدی
ساختار، تکنولوژی
لینک های داخلی و خارجی
سیگنال اجتماعی
سیگنال وب سایت

و در بین سیگنال‌های SERP، تنها سه مورد اول را می‌توان در کنسول جستجو مشاهده یا اجرا کرد، و حتی در دسته دوم و بخشی از دسته‌های 1 و 3 (به استثنای CVW) متمرکز شده است، در حالی که سیگنال‌های انجمن و سیگنال‌های وب‌سایت‌ها 40 درصد از کل سیگنال‌ها را تشکیل می‌دهند. ، بنابراین گاهی اوقات سیگنال های جامعه و سیگنال های وب سایت (به ویژه ترافیک) عوامل مهم تری هستند که بر رتبه بندی تأثیر می گذارند.

اگرچه گفته می شود نباید رتبه بندی را رعایت کنیم اما به این معنا نیست که نباید فاکتورهای رتبه بندی به ویژه عملکرد سیگنال های اجتماعی و اطلاعات وب سایت را رعایت کنیم.از این تصویر می توان دریافت که گاهی اوقات رشد «غیر ترافیک جستجو نه تنها باعث رشد ترافیک جستجو می شود، بلکه باعث رشد نسبت ترافیک جستجو نیز می شود، یعنی:

تا زمانی که وب سایت به خوبی اداره شود، حتی اگر تلاشی در جامعه و رفتار استفاده از وب سایت باشد، نه برای سئو، گوگل ترافیک جستجوی شما را دو برابر می کند.

در اینجا، آیا در مورد KPI سئو اطلاعات بیشتری دارید؟ اما هنوز باید بگویم که اینها فقط برای وب سایت های سطح میلیونی مناسب هستند.